1. Úvod 1.1. Rétorika a její hranice (smysl rétoriky a její místo v systému věd) 1.2. Předmět rétoriky 1.3. Historie rétoriky 1.3.1. Řecko 1.3.2. Řím 1.3.3. Středověk 1.3.4. Osvícenectví 1.4. Opakování ze střední školy 1.5. Co je to autorský styl? 2. Technika řeči 2.1. Dikce 2.1.1. Dýchání 2.1.2. Tvoření hlasu - fonace 2.1.3. Tvoření hlásek - artikulace 2.2. Modulace souvislého projevu 3. Zlepšujeme kvalitu řeči 4. Argumentace 4.1. Paralingvistické způsoby argumentace 4.2. Chyby v argumentaci (Kvaziargumentace) 4.3. Paralingvistické způsoby argumentace 5. Příprava projevu 5.1. Obecná příprava projevu 5.2. Stanovení cíle projevu (viz. základní mluvní útvary) 5.3. Příprava materiálu 6. Kompozice projevu 6.1. Struktura projevu 6.1.1. Otevření projevu 6.1.2. Závěr projevu 7. Interpretace 7.1. Hlavní zásady dobrého projevu 7.2. Nonverbální prvky mluveného projevu 7.3. Číst nebo mluvit spatra? 7.4. Úprava interiéru 8. AV prostředky v mluveném projevu 8.1. Jak používat vizuální a audiovizuální pomůcky 8.2. Základní pravidla používání pomůcek 8.3. Několik závěrečných rad k používání audiovizuálních prostředků 9. Osobnost řečníka, tréma 9.1. Osobnost řečníka 9.2. Tréma 9. 3. Závěr
The topic of this subject is to teach students main rules of communication and presentation techniques and train them as well. Methods of teachnig: case studies analysis, role playing, final presentation and its recorning and analysing.
The subject should be modified for professional presentations and speaking for professional auditorium.