Čas a místo konání: viz rozvrh konzultací pro 1. ročník kombinovaného navazujícího studia (knihovnické i informační zaměření)
Učební cíl:
Podat studentům zkrácený, ale ucelený přehled o zásadní důležitosti, teorii, pracovních metodách a postupech marketingu se zaměřením na informační služby.
Osnova: 1. Poslání a místo marketingu 2. Význam trhu 3. Marketingový výzkum 4. Marketing mix výrobků a služeb 5. Produkt (výrobek/služba) 6. Cena 7. Propagace / Reklama a komunikace 8. Odbytové metody a získávání konkurekčních výhod 9. Poprodejní služby a komunikace se zákazníkem 10. Zákazník a spotřebitel 11. Konkurence 12. Reinžienýring 13. Tvorba marketingové strategie informačního knihovnického pracoviště
Osnova cvičení: 1. Formulace podnikatelského záměru 2. Organizace a řízení výzkumu 3. Průzkum trhu pro vybranou službu 4. Pozitivní ovlivnění spotřebitele/uživatele 5. Návrhy praktického postupu propagace/rozvoje služeb. Formulace a předkládání realizovatelné (actionable) zprávy o marketingovém výzkumu 6. Tvorba marketingového plánu