Osnova výuky
Čtení v českých zemích (výzkumy)
Sociální sítě a podpora čtenářství a jejch využití v knihovních službách
Akvizice beletrie ve veřejné knihovně
Kritické čtení
Sociologie četby
Kvízy ČteSyRád
Nástroj propagace/marketingu literatury vhodné pro knihovny - konkrétní příklady
Návštěva akce na podporu čtenářství (studenti navštíví samostatně)
Po zahájení semestru budou zapsaní studenti kontaktováni e-mailem s pokyny pro samostatnou práci.
Prezentace některých úkolů proběhne v rámci konzultací vypsaných v rozvrhu jednotlivých ročníků.
Výběrová přednáška je zaměřena na problematiku práce s krásnou literaturou jako jedním z důležitých atributů profese knihovníka ve veřejné knihovně. Výuka je orientována na četbu dospělých čtenářů. Studenti navštíví samostatně akci na podporu čtení. Probírána bude problematika akvizice beletrie do knihovny, aktuální nakladatelská politika, kampaně na podporu čtenářství. Pozornost bude věnována četní jako specifické formě trávení volného času. Pozornost bude zaměřena na beletrii čtenářsky atraktivní. Absolvováním přednášky získají studenti kompetence pro další nedílnou součást práce v knihovně. Studenti se zapojí do diskuse (v Moodle) na téma zajímavých knih.
V rámci výuky prezenčních studentů proběhnou exkurze na pobočky Městské knihovny v Praze, kterých se mohou účasnit i studenti kombinovaného studia (v Moodle bude uveden termín).