1. Aktuální situace na trhu – data, současná témata, srovnání se zahraničím, bibliodiverzita
2. Jak funguje nakladatelství – jednotlivé fáze redakčního procesu, knižní profesionálky*profesionálové
3. Financování a knižní marketing – rozpočet knihy, fundraising, specifika knižního marketingu
4. Distribuce a nové výzvy v knižním provozu – prodejní cesty + výhled do budoucna
V předmětu se studující dozvědí, jak funguje knižní provoz a trh z mnoha úhlů a perspektiv. Zjistíme, jak vzniká knížka a jaké jsou jednotlivé fáze redakčního procesu.
Budeme hledat finance na vydání knížky a také se ji snažit propagovat mezi tisíci jiných. Podíváme se, jak se liší pozice mainstreamu a nezávislé literatury a kdo který typ reprezentuje.
Budeme sledovat i to, co se děje v literárním provozu nyní – trendy, kauzy i stěžejní texty. Knižní kultura a praxe pro 21 století v kostce.