1. Texty na procvi?ení spony.
2. Texty na procvi?ení ukazovacích zájmen.
3. Texty na procvi?ení ?asových ur?ení.
4. Texty na procvi?ení pravd?podobnostního zp?sobu a záporné otázky.
5. Texty na procvi?ení instrumentálu a sloves osobní orientace.
6. Texty na procvi?ení p?ídavných jmen.
7. Texty na procvi?ení vyjád?ení existence.
8. Texty na procvi?ení komparativu a superlativu.
9. Texty na procvi?ení vyjád?ení cht?ní.
10. Texty na procvi?ení p?echodníku.
11. Texty na procvi?ení použití modálních sloves.
12. Texty na procvi?ení záporu a modálních sloves.
13. Texty na procvi?ení potenciálu a ?asových
V tomto p?edm?tu si studenti osvojí, jak pracovat se souvislejším textem. Nau?í se pracovat s kontextem, jehož vnímání nelze v japonštin? bez pravidelné pr?pravy zvládnout. Svým pojetím tato cvi?ení dopl?ují Jazyková cvi?ení I: gramatika (A) a Jazyková cvi?ení I: písmo (A), protože se v textech objevují p?evážn? v?tné konstrukce a znaky z t?chto p?edm? t?.
Student se v tomto p?edm?tu nau?í správn? japonsky ?íst, v?etn? p?ízvuku a intonace. Seznámí se rovn?ž se základy p?ekladu do ?eštiny.