1. Úvod do problematiky, základní pojmy chorvatské moderny. 2. První fáze chorvatsk é moderny, literární časopisy. 3.
Druhá fáze chorvatské moderny a 1. světová válka. 4. Nástup expresionismu a dílo M.
Krleži I. 5. Sociálně kritická literatura a její hlavní témata. 6.
Psychologická tvorba 30. let 20. století. 7. Sociálně kritická literatura a její hlavní témata II. 8.
Rurálně-tradicionalistická díla a předpoklad nástupu totality, 2. světová válka a NDH. 9. Socialistický realismus a generace krugovášů (1945-konec 50. let). 10.
Druhá moderna a předpoklady nástupu postmoderny (60. léta) 11. Postmoderna a současné trendy v chorvatské literatuře (1971-1991) 12.
Literární tvorba let 1895-1941 v Bosně a Hercegovině. 13. Literární tvorba let 1941-1992 v Bosně a Hercegovině.
Literární seminář je zaměřený nejprve na složité, ale neuvěřitelně plodné období chorvatské moderny. Realizován je především na základě básnických textů, jejich čtení a interpretaci. Prozaické a dramatické texty této doby hrály spíše roli podružnou, proto studenti analyzují jen několik vybraných textů. Tématika 1. světové války a její reflexe především v chorvatském expresionismu je dalším ústředním tématem tohoto semináře (především dílo M.
Krleži). Další kapitolou je pak někdy až experimentální chorvatská expresionistická poezie. Problematika sociálně-kritické a psychologické literatury je studentům předestřena na vybraných románech a povídkách (Majer,
Kolar). Nástup nacismu a pokusy o oddálení vstupu Jugoslávie do války nám umožňuje zakončit toto období až v roce 1941 (vpád Německa do Jugoslávie a dočasný zánik tohoto státu) a s pomocí románů a povídek pochopit podstatu rurálně-tradicionalistického směru v chorvatské literatuře 30. let (Budak). Další oblastí, na kterou se seminář zaměřuje je poválečná chorvatská literatura směrem k současnosti (1945–1991). V poslední řadě je také prezentován literární vývoj v Bosně a Hercegovině 1895–1992.