Podle učebnice Hrvatski za početnike, lekce 10 - 20. 1. Bydlení.
Lokál. 2. Kde jste byli? Minulý čas slovesa biti, sloves na -ati, -iti, -jeti (kladný, záporný, tázací tvar). 3.
Minulý čas slovesa ići, moći, reći (kladný, záporný a tázací tvar). Dativ a lokál podstatných jmen (užívaní). 4.
Plánujeme cestování. Dativ cíle.
Předložky s dativem (prema, nasuprot, unatoč/usprkos). Skloňování přídavných jmen.
Dativ a lokál osobních a přivlastňovacích zájmen. 5. Malé věci, které mají velký význam.
Přítomný čas slovesa slati, pisati. Slovesa s dativem. 6.
Vzdělávaní, práce, každodenní život. Minulý, přítomný a budoucí čas zvratných sloves.
Skloňování podstatných jmen vzor posao. 7. Cestujeme spolu.
Instrumentál společnosti (předložky s/sa), prostředku, nástroje, prostoru (pred, pod, nad, među) a času. Instrumentál přídavných jmen, osobních zájmen a přivlastňovacích zájmen. 8.
Společně v Chorvatsku. Opakování: genitiv podstatných jmen, slovesa imati/nemati s genitivem, předložky s genitivem, genitiv osobních zájmen. 9.
Počítáme peníze, hodiny, dny, léta … Genitiv s číslovkami a datem. 10. Zdraví a sport.
Sloveso boljeti. Podstatná jména na -i. Části těla, pomnožná podstatná jména.
Přísloví a výrazy. 11. Miluji tě.
Skloňování abstraktních podstatných jmen na -ost a dalších abstraktních podstatných jmen na -i. Diktát, opakování. 12.
Toto není sbohem. Rozkazovací způsob sloves na - iti, -ati.
Infinitiv sloves na - ći. Vokativ podstatných jmen, zájmen a přídavných jmen. 13.
Opakování a procvičování.
Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A1 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výuka je zaměřená na rozvíjení základních komunikačních schopností a gramatické látky.
V předmětu budou probrána témata, která se týkají každodenního života, a dále ta, která jsou nutná pro filologa - kroatistu.
Základní učebnice bude doplňována vybranými texty a cvičeními a doprovozena audioukázkami.
Po absolvování předmětu je student schopen porozumět pojmům běžné konverzace (např. informacím o rodině, o práci, o studiu) a zároveň transformovat jednoduché věty.
Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.