1. Úvodní seznámení se slovinštinou. Identifikační otázky: kdo? co? kde? kdy? proč? Soubor slov pro základní osobní prezentaci. Občanský průkaz. Sloveso „být“ a „mít“.
2. Pozdravy. Představení studentů - doplňování slovní zásoby. Některá b ěžná povolání. Osobní zájmena. Slovesa pro vyjádření činnosti profesí. Časování.
3. Člověk: vzhled a charakter. Prostor. Kvalitativní přídavná jména. Adjektiva popisující prostor.
4. Vyjádření pocitů, náklonnosti. Přehled skupin podstatných jmen a skloňování. Skloňování: nominativ, akuzativ.
5. Každodenní aktivity a volný čas. Slovesa k popisu každodenních činností. Záporový genitiv. Skloňování: lokativ. Číslovky základní.
6. Přátelské a partnerské vztahy, sociální etiketa (výrazy přítel - přítelkyně, manžel - manželka, pán - paní, soused - sousedka. Rodina, příbuzní. Přivlastňovací zájmena. Předložky a příslovce popisující časové a prostorové vztahy. Skloňování: dativ.
7. Kalendář, roční období, části dne. Slovesa popisující činnosti v ročních obdobích a dobách dne. Příslovce času a frekvence. Číslovky řadové.
8. Události v rodině, společenské akce s přáteli. Přídavná jména přivlastňovací.
9. Vyjádření přání a nutnosti. Modální slovesa. Rozdíly mezi českým a slovinským použití výrazu „rád + sloveso“ a výrazu „rád bych“.
10. Gramatická cvičení a doplňování slovní zásoby. Konjugace sloves, skloňování podstatných jmen, osobních a přivlastňovacích zájmen.
11. Test. Oprava chyb v testu. Jazykové otázky studentů.
12. Člověk a společnost. Tykání - vykání (rozdíly oproti češtině). Příslovce. Přídavná jména (antonyma). Participium l-ové (pro tvoření slovesných časů).
13. Počasí. Slavní Slovinci. Rozšiřování slovní zásoby. Čas minulý a budoucí.
Předmět je zaměřen na osvojení si základů slovinské gramatiky, se zaměřením na rozvíjení primárních komunikačních schopností a na osvojování základní slovní zásoby a realizaci různorodých konverzačních cvičení.
Posluchač si osvojí slovní zásobu z oblasti společenského styku a dalších oblastí: rodina, fyzický vzhled, byt a bydlení, orientace v čase a prostoru, nakupování. Po absolvování předmětu je student schopen porozumět základním jednoduchým větám používaným v každodenním styku za účelem vyjádření konkrétních požadavků.
Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A1 Evropského referenčního rámce pro jazyky.