1. Komunikativní koncepce cílové kompetence: kompetence lingvistická, sociolingvistická, pragmatická, sociokulturní.
2. Rozvíjení sociokulturní kompetence poznáváním každodenního života, životních podmínek, mezilidských vztahů, společenských konvencí, rituálů, jazyka gest.
3. Společenské oblasti komunikace: osobní a rodinné vztahy, vztahy ve veřejnosti, školství a vzdělávání, profese.
4. Mluvní akty vyjadřující postoje a pocity, ovlivňování, příkazy, váhání, stížnosti apod.
5. Organizace diskurzu: zahájení, navození tématu, změna tématu, digrese, přerušení druhého mluvčího, výčet, příklad, autokorekce, emfáze, rezumování.
6. Přímá řeč a její transformace.
7. Kakofonie v rumunštině a způsoby, jak se jí vyhnout.
8. ?Dřevěný jazyk" (?limba de lemn") a jeho nové podoby.
9. Národní kuchyně. Terminologie potravin, vaření a receptů.
10. Počítače, elektronická pošta, internet. Terminologie a vazby.
11. Interaktivní diskuse o způsobu života - srovnání Česka, Rumunska a Moldavska.
12. Interaktivní diskuse o vzdělávání a studiu.
13. Interaktivní diskuse o práci a koníčcích studentů.
Seminář předpokládá odpovídající znalost rumunštiny získanou v předcházejícím studiu. Výuka se soustřeďuje především na mluvený jazyk.
Cílem je, aby studenti získali komunikační dovednosti, které jim umožní vést bez potíží rozhovor či debatu s rodilým mluvčím na jakékoli společenské, politické a kulturní téma. Ve vyjadřování studentů je sledována obsahová přesnost, jazyková správnost a stylová vhodnost.