Na základě vybraných kapitol z antické a středověké literatury se seminář snaží postihnout změny mezi těmito obdobími v přístupu k literatuře (ať už jde o kontinuitu, vývoj, nebo zapomnění). Na základě rozboru jednotlivých textů budeme společně hledat podobnosti a rozdíly, analyzovat širší kontext, pokoušet se definovat, co ještě je literatura a co už ne. Klíčovou úlohu v tomto hledání bude hrát literatura pozdní antiky. Témata zahrnují: náhoda přežití (způsob uchovávání a přepisování antické a středověké literatury) mišmaš žánrů v pozdní antice antický román jako inspirace pro raně křesťanskou literaturu
Bible jako literatura, Bible v literatuře, literatura o Bibli divadlo ? kontinuita nebo znovuobjevení? milostné dopisy: Ovidiovy Listy Heroin vs. korespondence Abelarda a Heloisy encyklopedie, meditace vs. mnemotechnika
Antika versus středověk: proměny literární tradice
(dvousemestrální seminář z antické a středověké literatury)
Na základě vybraných kapitol z antické a středověké literatury se seminář snaží postihnout změny mezi těmito obdobími v přístupu k literatuře (ať už jde o kontinuitu, vývoj, nebo zapomnění). Na základě rozboru jednotlivých textů budeme společně hledat podobnosti a rozdíly, analyzovat širší kontext, pokoušet se definovat, co ještě je literatura a co už ne. Klíčovou úlohu v tomto hledání bude hrát literatura pozdní antiky. Témata zahrnují: náhoda přežití (způsob uchovávání a přepisování antické a středověké literatury) mišmaš žánrů v pozdní antice antický román jako inspirace pro raně křesťanskou literaturu
Bible jako literatura, Bible v literatuře, literatura o Bibli divadlo ? kontinuita nebo znovuobjevení? milostné dopisy: Ovidiovy Listy Heroin vs. korespondence Abelarda a Heloisy encyklopedie, meditace vs. mnemotechnika
Podmínky účasti na semináři
Jediným požadavkem je znalost angličtiny ? minimálně tři semináře budou vedeny zahraničními hosty v angličtině, a také některé texty budou předkládány v anglickém překladu. (Znalost latiny je samozřejmě výhodou, ale nijak se s ní nepočítá.) aktivní účast na seminářích (40%) krátké testy v průběhu semestru (4 x 5% = 20%) krátký závěrečný pohovor nad četbou (15%) esej (25%)
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.