1) Text a performativnost; jevištní konkretizace dramatického textu
2) Kontextualizace a dekontextualizace, kulturní transfer; čechovovská poetika v popkulturních variacích
3) Meze interpretace, intertextualita
4) Groteskno a komika coby literární a dramatické kategorie
5) Dialogická promluva, její podoby a funkce v literárním a dramatickém textu
Cílem semináře, jehož výuka bude probíhat ve spolupráci s divadelní režisérkou a komparatistkou Barbarou Herz, je pokus o dramaturgické čtení textu. Pojem "dramaturgické čtení" není ustáleným termínem a nemá žádnou jasně a předem definovanou metodologii.
V zásadě každému takovému čtení předchází důkladná a všestranná analýza textu, jež musí směřovat od hypotetičnosti ke konkretizaci, aniž se ztrácí potenciální mnohovýznamovost díla. Průběžné a detailní čtení konkrétního literárního textu, resp. dramatického díla ale bude sledovat nejen problémy interpretace, ale některé aspekty literárně teoretické a teatrologické.
Výchozím textem bude Racek A.P.Čechova.