Cílem předmětu je naučit posluchače základní dovednosti a postupy při zajišťování komunikace, propagace a marketingu muzeí a dalších kulturních institucí, počínaje vytvořením základní komunikační strategie instituce, vyhodnocení a stanovení cílových skupin a definování a vytvoření značky (brandu) instituce. Seznámení se s metodami a nástroji public relations, mediálním prostředím v českém i mezinárodním kontextu, postupy při plánování propagačních kampaní a využívání jednotlivých marketingových nástrojů. Součástí výuky je i získání praktických zkušeností např. při tvorbě tiskových zpráv, přípravě tiskových konferencí, krizové komunikaci, plánování a organizaci marketingových kampaní.
Témata:
Úvod do principů fungování public relations a marketingu v prostředí neziskových organizací.
Značka instituce, cílové skupiny, styl a nástroje komunikace.
Strategické dokumenty, stanovení krátkodobých i dlouhodobých cílů.
Druhy public relations, struktura mediálního trhu a přístupy k různým druhům médií.
Plánování, vytváření a realizace mediálních, marketingových a propagačních kampaní.
Role a práce tiskového mluvčího.
Sestavení mediaplánu, komunikace s novináři.
Tvorba tiskových zpráv, organizace tiskových konferencí, komunikace na sociálních sítích.
Krizová komunikace.
Vizuální styl, logo a propagační design.
Kreativní a realizační tým – složení, komunikace, řízení.
Komunikace s návštěvníky se specifickými potřebami.