17. 2. představení kurzu, atestace a požadavků opakování témat z kurzu Úvod do literární vědy diskuze nad článkem „How does this book relate to me? Personal engagement and critical enquiry in the literary studies classroom“ 24. 2. Teorie literatury: mimetická, pragmatická, expresivní a objektivní. Co jednotlivé teorie při rozborech básní ukazují a co naopak zakrývají? 2. 3. Představení hlavního studijního materiálu: Vaessens, Thomas.
Geschiedenis van de moderne Nederlandse literatuur. Amsterdam: Uitgeverij Vantilt, 2013. koncept frames, druhy frames, demonstrace užitečnosti konceptu na literárních textech 9. 3. Romantický frame – teorie a historie, rozbor textů z období romantismu 16. 3. Realistický frame – teorie a historie, rozbor textů z období realismu 23. 3. Avantgarda - teorie a historie, rozbor textů z období historické avantgardy 30. 3. Modernistický frame - teorie a historie, rozbor textů z období modernismu 6. 4. Postmodernistický frame - teorie a historie, rozbor textů z období postmodernismu 13. 4. Rozbor textů z jiných období pomocí různých frames 20. 4. Rozbor textů z jiných období pomocí různých frames 27. 4. Opakování pojmů – básnické výrazové prostředky 4. 5. Opakování pojmů – naratologie, rozbor prózy
Rámcové seznámení se s dějinami moderní nizozemské literatury, konsolidace znalostí literární formy, žánrů, výrazových prostředků a narratologie. Student by po absolvování kurzu měl znát výše uvedené nástroje potřebné k analýze literárních testů a měl by je umět aplikovat na nizozemská literární díla v českém překladu.
Cílem kurzu je také naučit studenty klást si nad textem otázky, přemýšlet nad nimi a formulovat své závěry.