Hlavním cílem praxe je výrazně přispět k možnosti získání zaměstnání absolventů a zkrátit jejich adaptační dobu po nástupu do zaměstnání. Základní formou předmětu Praxe je stáž, kterou absolvují studenti 1. ročníku prezenčního studia obvykle na konci 2. semestru, v délce minimálně 15 dnů, ve vybraných institucích a podnicích
(informační pracoviště v ziskových a neziskových organizacích, grafická studia, tištěná i elektronická média, internetové firmy a e-komerce, atd.). V rámci stáže se studenti seznamují s daným pracovištěm a jeho činností.
Podrobně prostudují vybranou činnost a získané podklady zpracují do zprávy. Podle individuálního zaměření a typu institucí a podniku se podílejí na činnosti a jejich vyhodnocení. Po ukončení stáže je její průběh komplexně vyhodnocen a závěry jsou promítnuty do přípravy dalších stáží a získané poznatky se rovněž uplatní ve výuce.
Praxe je studentovi zprostředkována s ohledem na jeho zvolenou profilaci na vhodném pracovišti, se kterým je dle potřeby uzavřena konkrétní smlouva o zabezpečení odborné praxe (pokud mezi studentem a institucí nevznikne za
účelem stáže jiná forma smluvního vztahu). Při zajišťování praxí je postupováno dle vyhovující prověřené praxe mateřského ústavu, který má praxe takto zakotveny i v dalších akreditacích.
Spolupráce s institucemi funguje velice dobře díky průběžné komunikaci v obou směrech, rozsáhlá síť institucí, se kterými udržujeme profesní styk, nás kontaktuje s poptávkou po studentech našeho oboru – nabídkou jednorázových i opakujících se stáží, stejně jako je aktivně oslovujeme my, pokud student projeví zájem o praxi v konkrétní instituci. Nabídka praxí převyšuje počet studentů, kteří mají praxi dle studijního plánu povinně vykonat.
Konkrétní nabídky praxí studujícím průběžně distribuujeme vnitřními komunikačními kanály.