Hodiny jsou koncipovány především formou řízených diskuzí a souvisejících prezentací, které předpokládají například studium související literatury či přípravu zadanou na předchozích hodin ách. Programová skladba vychází především z témat, které studenti navrhnou jako pro ně stěžejní v rámci Studijního záměru/Motivace ke studiu předmětu
Předběžná témata diskuzí
Co je to pornografie?
Pornografie jako agens změny.
Sex a jeho reprezentace v novomediálním umění.
Pornografie a sex jako lovebrand.
Problematika kritické výuky pornografie.
Vlivy pornografie na společnost a jedince.
Pornografie a identita.
V případě distanční výuky bude tato výuka realizována prostřednictvím platformy zoom.us
Důležité, přečtěte si prosím požadavky k zápisu!
V případě distanční výuky bude tato výuka realizována prostřednictvím platformy zoom.us
Řada autorů ve svých studiích argumentuje, že jsme svědky "sexualizace" či "pornofikace" médií a společnosti [Attwood, 2002; Attwood, 2006; Cook, 2006; Cronin a Davenport, 2001; Levy, 2005; Langman, 2008; McNair, 1996; McNair 2002; O’Toole, 1998; Paasonen et al, 2007; Poynor, 2006; van Doorn, 2010]. Sex se stal tématem veřejné diskuse v různých médiích, populární kultura přejímá modely stylizace, které byly dříve konvenční pouze pro pornografické reprezentace (často ve snaze o senzaci, šokování, osobní reklamu), a s pornoaktéry je od dob Jenny Jameson zacházeno jako s popovými ikonami. Dalo by se říci, že pornografie byla během posledních 15 let naplno zapojena do procesu "mainstreamizace". Díky tomu neustále narůstá důležitost tématu sexu a sexuality ve veřejném diskurzu. Snahou tohoto předmětu je tak kritická reflexe skutečností, kterými pornografie ovlivnila (ovlivňuje) soudobou společnost. Zároveň se pokusíme v diskuzích odkrýt související obrazy novomediální teorie.