Předmět prohlubuje znalosti získané v předmětu Studia nových médií I a zaměřuje se na specifické diskurzy a přístupy k novým médiím (cyberstudies, hypertextové teorie, teorie her, teorie software, digitální antropologie, posthumanismus apod.). Poskytuje studentům prostor kriticky zkoumat vztah teorie nových médií k dalším disciplínám, jako sociologie, antropologie, vizuální studia, informační a věda, kybernetika, UX/HCI, game studies atd.
V rámci otázek týkajících se sociálních, kulturních, filozofických, politických a komerčních aspektů nových médií budou studenti definovat a kriticky zkoumat podmínky, vývoj, koncepty a struktury, které definují konkrétní média a technologie: Internet, mobilní technologie, wearables, imerzivní technologie apod. Cílem předmětu je podpořit kritické myšlení a experimentování na poli teorie a praxe nových médií, a naučit studenty identifikovat a kriticky hodnotit možnosti, limity a vlivy nových médií na další společenské systémy jako je vzdělávání, urbanismus nebo občanská participace.