Teorie nových médií Teorie sítí Metody teoretického výzkumu Historie a organizace internetu Identita a anonymita Demokratizace a mobilizace Kolaborace a participace Kapitalismus dohleduBehaviorální modifikaceSledování a cenzura Prezentace výsledků výzkumu
Předmět Studia nových médií III navazuje na kritickou analýzu nových médií (viz Studia nových médií II) a rozvíjí u studentů znalosti a dovednosti výzkumu digitálního prostředí. Předmět se zaměřuje zejména na vliv nových a vznikajících digitálních médií na společnost, kulturu a politiku.
Mezi probíraná témata budou patřit sociální historie internetu, teorie sítí, vliv nových médií na demokratizaci a mobilizaci, identita a anonymita, cenzura a uchovávání dat, participace a kolaborace. Cílem předmětu je u studentů rozvinout znalosti o výzkumných přístupech, metodách a nástrojích vhodných pro teoretickou analýzu a studium nových médií, a kritický přístup k jejich využívání při reflexi nových médií jako společenského fenoménu.
Součástí předmětu je samostatný výzkum studentů realizovaný formou týmového projektu.