Cíl předmětu:
Studenti získají hlubší teoretický vhled do metod výzkumu v pedagogice.
Students will gain deeper theoretical insight into methods of research in pedagogy.
Anotace studijního předmětu:
• Měření v pedagogickém výzkumu. Kvantitativní výzkum, formulace a testování hypotéz, statistické metody užívané při testování hypotéz.
• Vývoj kvalitativního výzkumu, školy a teorie (fenomenologie, Chicagská škola, Frankfurtská škola, konstruktivismus aj.).
• Základní přístupy kvalitativního výzkumu (případová studie, etnografický výzkum, zakotvená teorie, fenomenologické zkoumání, biografický výzkum, zkoumání dokumentů, historický výzkum, akční výzkum).
• Designy kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
• Pedagogické pozorování (druhy, vlastnosti, techniky standardizovaného pozorování, zúčastněné, nezúčastněné aj.)
• Dotazník v pedagogickém výzkumu (konstrukce dotazníku, vlastnosti dobrého dotazníku, dotazníkové
šetření aj.)