Charles Explorer logo
🇨🇿

Obecná didaktika II

Předmět na Filozofická fakulta |
APD190019

Anotace

Předmět je zaměřen na porozumění jednotlivým didaktickým kategoriím a jejich vztahům

(v návaznosti na modely výuky a tendence ve výuce), na formování základních dovedností spojených s deskripcí, interpretací a predikcí ve výuce. Obsah předmětu

Cíle ve výuce.

Obsahy ve výuce (kurikulární témata, učivo)

Individualizace ve výuce

Organizační formy výuky

Sociální vztahy ve výuce: kooperace a kompetice

Výukové strategie. Didaktická komunikace.

Základy třídního managementu (řízení učebních činností a chování)

Hodnocení ve vyučování

Studijní literatura:

Základní studijní literatura:

Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing.

Vališová, A., Kasíková, H. & kol. (2005). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.

Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.

GFEN. (1991) Všichni na jedničku! Alternativní didaktické postupy. Praha: Karolinum, 1991.

Holt, J. (1995) Jak se děti učí. Praha: Agentura STROM.

Kalhous, Z., Obst., O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.

Kasíková, H. (2009). Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy.

Praha: Karolinum.

Kyriacou,C. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Mareš, J. & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.

Pash, M. a kol. (1998) Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.

Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.

Tonnuci, F. (1991). Vyučovat nebo naučit? Praha: PedF UK.

Další literatura k jednotlivým okruhům bude doporučována ve výuce.