Předmět je zaměřen na porozumění jednotlivým didaktickým kategoriím a jejich vztahům
(v návaznosti na modely výuky a tendence ve výuce), na formování základních dovedností spojených s deskripcí, interpretací a predikcí ve výuce. Obsah předmětu
Cíle ve výuce.
Obsahy ve výuce (kurikulární témata, učivo)
Individualizace ve výuce
Organizační formy výuky
Sociální vztahy ve výuce: kooperace a kompetice
Výukové strategie. Didaktická komunikace.
Základy třídního managementu (řízení učebních činností a chování)
Hodnocení ve vyučování
Studijní literatura:
Základní studijní literatura:
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing.
Vališová, A., Kasíková, H. & kol. (2005). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
GFEN. (1991) Všichni na jedničku! Alternativní didaktické postupy. Praha: Karolinum, 1991.
Holt, J. (1995) Jak se děti učí. Praha: Agentura STROM.
Kalhous, Z., Obst., O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
Kasíková, H. (2009). Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy.
Praha: Karolinum.
Kyriacou,C. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
Mareš, J. & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
Pash, M. a kol. (1998) Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Tonnuci, F. (1991). Vyučovat nebo naučit? Praha: PedF UK.
Další literatura k jednotlivým okruhům bude doporučována ve výuce.