Charakter obsahu: teoreticko-praktický předmět Didaktika základní školy. Didaktika gymnázia a odborných škol. Vyučovací modely:
1) modely vyučování zvýrazňující sociální dimenzi (kooperativní učení, skupinová investigace)
2) modely vyučování zvýrazňující informační dimenzi (induktivní myšlení, učení pojmům, nápomoc paměti, vědecké zkoumání, synektika),
3) modely zvýrazňující osobnostní dimenzi (individuální perspektiva, osobní uvědomění a odpovědnost za vlastní životní dráhu, zejm. prostřednictvím nedirektivního vyučování),
4) modely zvýrazňující modifikaci v chování v odezvě na informaci o úspěchu v úkolu (programované učení). Současné výukové programy ve školním prostředí. Učitelovo pojetí vyučování. Klíčové kompetence učitele a kompetenční pojetí školního kurikula. Učitelské dovednosti (práce s cílem, obsahem, organizačně- metodické činnosti, hodnocení výuky), dovednosti pro spolupráci ve školní komunitě (rodiče, kolegové, vedení školy aj.) Akční výzkum. Atestace: zápočet na základě analýzy vybraného didaktického problému