Předmět se zaměřuje na následující tematické okruhy:?
-analýza základních pojmů psychologie učení?
-nová východiska a přístupy relevantní pro školní učení:?
-kognitivní psychologie?
-vztah kognitivního, osobnostního a sociálního?
-pojmy reflexe, sebereflexe ?
-regulace, autoregulace ?
-metakognice?
-kognitivní socializace?
-vybrané systémy stimulace učení a poznání a jejich psychologická interpretaci (počítač a internet, Lipmannova filosofie pro děti, Feuersteinovo instrumentální obohacování?.). ?
-psychologická interpretace nedostatků a handicapů v učebním a poznávacím procesu, které vznikly v důsledku nejrůznějších podmínek a okolností, a které způsobují závažné problémy v kognitivním a osobnostním rozvoji dítěte.?
-možnosti psychodidaktické aplikace nových přístupů pro konkrétní podmínky vyučovacího procesu ?
-teoretické zpracování vybraných témat, která jsou považována jako nezbytná pro psychologickou připravenost učitele.