Charles Explorer logo
🇬🇧

Assessment of Pupils in the Classroom

Class at Faculty of Arts |
APD510023

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíl:Studenti budou schopni odpovědět na otázky:Jakým způsobem přistupovat v měnících se podmínkách k hodnocení

žáka? Jaký je vztah cílů vyučování a hodnocení? Jaké má učitel možnosti výběru metod hodnocení? Jak pracovat s formativním a sumativním hodnocením? Jak zapojit samotné žáky do procesu hodnocení? Jaké podoby má slovní hodnocení?

Hlavní tematické okruhy:

Hodnocení jako organická součást jakékoliv lidské činnosti

Hodnocení žáků ve vyučování a jeho specifika

Význam hodnocení v současné škole

Podstata hodnocení - vztah hodnocení a cíle vyučování

Funkce hodnocení - motivační, informativní, regulativní, výchovná, prognostická, diferenciační

Fáze hodnotícího procesu

Formy hodnocení : klasifikace, slovní hodnocení, didaktické testy, sebehodnocení, portfolio

Princip objektivity a subjektivity ve školním hodnocení

Význam pozitivního a negativního hodnocení žáků ve škole

Současné tendence ve vývoji hodnocení

Možnosti vnitřní diferenciace a hodnocení

Kritéria hodnocení

Hodnotící jazyk - popisující a posuzující

Vztah formativního a sumativního hodnocení

Slovní hodnocení a rodiče