Cíl předmětu:
Studenti budou mít přehled o teoriích i praxi osobnostně sociálního rozvoje jako obsahu školní i mimoškolní výchovy. Budou se orientovat ve struktuře základních jevů/pojmů s touto tématikou spjatých a budou s to aplikovat ji na základě různých zkušeností (minulých, s předmětem paralelně nabývaných, příp. získávaných i přímo v předmětu). Budou se orientovat též ve specifice dalších pedagogických systémů orientovaných na problematiku osobnostně sociálního rozvoje.
Osnova předmětu:
Mezioborové pojetí osobnostního, sociálního a morálního rozvoje (teorií psychologie, kognitivní neurovědy, sociologie atd.). Typy a funkce osobnostně sociálního rozvoje. Osobnostní a sociální rozvoje jako téma sociálně pedagogické. Konkrétní teoretická pedagogická východiska školního pojetí os.soc.rozvoje. Teorie s vlivem na edukaci v oblasti osobnostních a sociálních dovedností. Školní forma osobnostně sociálního rozvoje osobnostní a sociální výchova. Behaviorální pojetí edukace na tomto poli. Cíle, principy, témata, metody a formy osobnostní a sociální výchovy. Strukturované pedagogické systémy zabývající se osobnostně sociálním rozvojem (dramatická výchova, sociální výcvik, globální výchova, zážitková pedagogika a další).
Studijní literatura a studijní pomůcky
Pokud nebude získán atest ve školním roce, kdy je student zapsán na předmět, je možné v dalším šk. roce požádat o opakovaný zápis předmětu.