TÉMATA:
Scéničnost a problémovost, resp. divadelnost a dramatičnost jako principy
- obecně behaviorální (životní…)
- i specificky edukační.
Performativně dramatický koncept edukace.
Učitelství jako scénická (performativní) profese.
Scénické formy a metody v edukaci.
Scénické postupy "ve službách" různých předmětů i jako samostatné metody.
Edukační funkce a cíle scénických postupů.
Praktikum scénických postupů.
Zápočet = aktivní účast.
Plní částečně i úkol předmětu: APDV10002 Dramatická výchova a hraní rolí ve výchově.
Aktuální literatura k předmětu je pod tlačítkem - Literatura ke kurzům za osobním profilem vyučujícího: http://pedagogika.ff.cuni.cz/node/15?q=node/15#JV
Cíl předmětu:
Studenti se jsou s to vysvětlit základní koncepty scénicko-dramatického pojetí edukace a pojmy týkající se možností využití scéničnosti a dramatických přístupů v edukační praxi. Nabývají elementární praktické dovednosti rozpoznání těchto jevů na straně jedné a jejich didaktického využití při práci se studenty/žáky atd. na straně druhé.
Vysvětlí též, co je dramatická/divadelní výchova a ovládají praktické elementy její aplikace v různých typech edukace.
Osnova předmětu:
Scéničnost a problémovost, resp. divadelnost a dramatičnost jako principy obecně behaviorální (životní…) i specificky edukační. Performativní sociální studia, (kritická) performativní pedagogika, performativní výzkum.
Performativně dramatický koncept edukace. Učitelství jako scénická (performativní) profese. Scénické formy a metody v edukaci.
Scénické postupy "ve službách" různých předmětů i jako samostatné metody. Edukační funkce a cíle scénických postupů.
Dramatická výchova jako systém umělecko-sociálně-antropologického učení. Scéničnost jako učivo. Praktikum scénických postupů.