Charles Explorer logo
🇨🇿

Scénické postupy v edukaci

Předmět na Filozofická fakulta |
APD516054

Anotace

TÉMATA:

Scéničnost a problémovost, resp. divadelnost a dramatičnost jako principy

- obecně behaviorální (životní…)

- i specificky edukační.

Performativně dramatický koncept edukace.

Učitelství jako scénická (performativní) profese.

Scénické formy a metody v edukaci.

Scénické postupy "ve službách" různých předmětů i jako samostatné metody.

Edukační funkce a cíle scénických postupů.

Praktikum scénických postupů.

Zápočet = aktivní účast.

Plní částečně i úkol předmětu: APDV10002 Dramatická výchova a hraní rolí ve výchově.

Aktuální literatura k předmětu je pod tlačítkem - Literatura ke kurzům za osobním profilem vyučujícího: http://pedagogika.ff.cuni.cz/node/15?q=node/15#JV

Cíl předmětu:

Studenti se jsou s to vysvětlit základní koncepty scénicko-dramatického pojetí edukace a pojmy týkající se možností využití scéničnosti a dramatických přístupů v edukační praxi. Nabývají elementární praktické dovednosti rozpoznání těchto jevů na straně jedné a jejich didaktického využití při práci se studenty/žáky atd. na straně druhé.

Vysvětlí též, co je dramatická/divadelní výchova a ovládají praktické elementy její aplikace v různých typech edukace.

Osnova předmětu:

Scéničnost a problémovost, resp. divadelnost a dramatičnost jako principy obecně behaviorální (životní…) i specificky edukační. Performativní sociální studia, (kritická) performativní pedagogika, performativní výzkum.

Performativně dramatický koncept edukace. Učitelství jako scénická (performativní) profese. Scénické formy a metody v edukaci.

Scénické postupy "ve službách" různých předmětů i jako samostatné metody. Edukační funkce a cíle scénických postupů.

Dramatická výchova jako systém umělecko-sociálně-antropologického učení. Scéničnost jako učivo. Praktikum scénických postupů.