Anotace předmětu:
1. setkání Úvod do komunikace s klientem v pomáhající instituci, zásady a formy Klientská interakce, poradenské kontexty, resortní rozdělení Sebedefinice pomáhajícího v kontextu služeb sociálního/pomáhajícího zařízení Teoretické pojetí objektivistických a konstruktivistických poradenských směrů Rozdíly a eklektické pojetí dynamicky a humanitně orientovaných směrů
2. setkání Poradenské systémy v systemickém pojetí Systemická metody práce: reflektování, způsoby práce: kontrola X spolupráce: poradenství, vzdělávání, doprovázení, řešení Zakázkový model, solution focused therapy, narativní přístup, srovnání metod a rozdílů systemických škol a teorie systémů
3. setkání Poradenský proces Navození spolupráce, kontrakt, objednávka, cíle, modifikace, ukončení spolupráce Individuální, rodinné a párové poradenství Práce s materiály, se zápisy a s informacemi jako s citlivými údaji, mlčenlivost a etika Evaluace poradenského procesu, odborné zprávy vzhledem ke kompetencím zařízení
4. setkání Specifika spolupráce v interdisciplinárním týmu pomáhající instituce Metody řešení daných kasuistik, intervize Supervize pomáhajícího profesionála, zásady, metody a techniky: individuální supervize, skupinová supervize: Bálintovské skupiny, fishpool Evaluace týmové práce a efektivita týmové spolupráce, kompetice X kooperace