1) základy rétoriky,
2) význam mluveného slova,
3) formy veřejného mluveného projevu,
4) příprava scén áře projevu,
5) komunikační strategie v praxi,
6) spisovná výslovnost,
7) umění prezentace,
8) práce s mikrofonem,
9) příprava a vedení odborné tiskové konference, specifika komunikace s redaktory v elektronických médiích
Předmět Kultura mluveného projevu se po stránce teoretické i praktické zaměřuje na obsahová a formální specifika veřejného mluveného projevu, seznamuje studenty se základy současné moderní rétoriky, zabývá se principy jednotlivých komunikačních strategií, poukazuje na umění významných řečníků v dějinách, klade důraz na práci s informací a kvalitní prezentace projektů, soustředí se na nácvik vystoupení na odborných konferencích či veřejných shromážděních, případně i v elektronických médiích a upozorňuje na možná úskalí, která v rámci veřejného mluveného projevu mohou nastat. Předmět je vhodný pro studenty všech oborů FF UK.