Teoreticko - praktický kurz zabývající se didaktikou osobnostně sociálního rozvoje, resp. sociální výchovy a) jako edukační práce v oblasti personálně-sociálního rozvoje v rámci sociálně pedagogické činnosti s různověkými klienty(resp. v podmínkách jiných institucí nebo organizací, než je škola); b) jako součásti poradenské nebo sociální práce ve škole na pozadí průřezového tématu RVP ZV i GV "osobnostní a sociální výchova".
V průběhu předmět jsou bloky složené jednak z vlastních praktických a následně reflektovaných "mikrovýstupů"
účastníků. Z nich jsou generovány i elementy příslušné didaktické teorie.
A dále se v průběhu kurzu objevují bloky věnované výstavbě kurzů a lekcí rozvíjejích sociálně-personální kompetenci počínaje vstupními technikami a konče závěrečnou reflexí; bloky věnované specifice životních dovedností jako behaviorálního typu učiva; práci s cílem, s tzv. jádrovou učební činností, věnované volbě metod, formulacím instrukcí a vedení reflexí.
Záměrem je, aby účastníci dokázali jako realizovat osobnostní a sociální rozvoj na bázi didaktické logiky.