* Výuka zahrnuje následující témata:
1. Klasifikační kritéria pro řečové vady.
2. Principy tradičního přístupu k řečovým vadám.
3. Neurofyziologický základ afázií.
4. Lingvistický, psychologický a logopedický aspekt afázií.
5. Analýza dysartrické řečové produkce.
6. Obecné principy lingvistické analýzy klinického případu.
7. Distinktivní rysy v klinické praxi.
8. Vývoj dětské řeči a tzv. ?přirozená fonologie".
9. Teorie neúplných specifikací.
10. Souhlásková harmonie v dětské řeči, distanční asimilace obecně.
11. Optimalitní teorie v popisu řečových anomálií.
12. Fonologický základ dyslexií.
13. Profil dítěte s atypickým vývojem fonematického povědomí.
Předmět prohlubuje znalosti studentů týkající se především vad řeči a poruch řečové komunikace. Typický i atypický vývoj dětské řeči je i nadále v centru pozornosti, na rozdíl od popisného charakteru předchozího předmětu je však kladen větší důraz na analytický přístup k řečovému materiálu. V praktických rozborech je posouzen přínos různých fonologických směrů pro porozumění vývojovým aspektům řeči.
Ve zkouškovém období nenásledujícím bezprostředně po semestru, ve kterém byl předmět vyučován, bude vypsán pouze jeden zkušební termín.