Sylabus1.Podstata kooperace v sociálně psychologickém a pedagogickém rámci, její význam v současnosti. Učící sespolečnost.2. Různá uspořádání sociálních vztahů v úkolových situacích – kooperace, kompetice, individualistickéuspořádání.
3. Vzdělávací a výchovné prostředí a problematika kooperace. Virtuální prostředí a kooperace. Škola a kooperace.4. Kooperativní učení v různých vzdělávacích prostředích: škola, profesní vzdělávání..
5. Principy kooperativního učení a jejich aplikace v různých vzdělávacích prostředích.6. Metodologické a metodické otázky kooperativního učení, hodnocení v tomto systému.
7. Problémy kooperace spojené se zaváděním do vzdělávací praxe, praxe školy.
8.Vztah kooperace ve školních podmínkách k profesní sféře.9. Formování kooperativních sociálních dovedností.
10. Možnosti t ýmové práce učitelů na škole. Týmová práce v jiných institucích. Řízení participativních týmů.
The aim of this course is to introduce students to the issues of social relationships that have an impact on learning and (not only) teaching professional activities. The core of the course is the issue of cooperation, cooperative learning, and teamwork. The course provides knowledge and skills that are important for pedagogical work in schools and other institutions. The course is designed as theoretical-practical, i.e., it focuses on understanding the given topic and developing skills related to collaboration.
Required literature:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2007.
SENGE,P.M. Pátá disciplína. Praha. Management Press, 2012.
Students will receive credit after completing a cooperative project assigned in the course. It is allowed to take the course in another section of study.