1.Pojetí výuky v kontextu současného paradigmatu, didaktické koncepty v návaznosti na výukový styl učitele. Didaktika v systému pedagogických věd, didaktické zásady.2.Koncept didaktické znalosti obsahu.
Metakognice. Aktivní vytváření znalostí.
Učivo, didaktická analýza učiva. Transdisciplinární pojetí obsahu.
Plánování výuky.3.Mentální mapování a jeho využití aktéry edukačního procesu, učení v kontextu.4.Cíle výuky a jejich význam pro realizaci vyučování. Dynamická práce s cíli, role učitele a motivace žáků.
Taxonomie vzdělávacích cílů.5.Možnosti organizace vyučování z hlediska různých kritérií, uspořádání třídy. Třídní management, klíčové principy kooperace ve třídě.
Responzivní výuka.6.Výukové metody, jejich podstata a možnosti, parametry výběru. Využití inovativních přístupů ve vzdělávání.7.Individualizace a diferenciace ve vzdělávání, principy inkluzivního vzdělávání z pedagogického hlediska. 8.Možnosti využití materiálních didaktických prostředků, moderní technologie ve vzdělávání.9.Školní hodnocení a jeho typy.
Implementace formativního hodnocení do výuky. Aktivní zpětná vazba, práce s chybou.
Sebehodnocení žáků. 10.Význam a využití učebnic ve vzd ělávání v návaznosti na současné kurikulum, parametry kvality učebnic.11.Aktuální témata vztahující se k výuce
Předmět vede studenty k utváření vlastního pojetí výuky na základě kombinace teoretických poznatků a jejich následné praktické aplikace. Záměrem je, aby studenti pochopili vyučovací činnost jako vytváření příležitostí pro učení, ne jako transmisi ucelených poznatků směrem k žákům.
S tím souvisí schopnost formulovat výchovně-vzdělávací cíle a v návaznosti volit adekvátní didaktické prostředky respektující konstruktivistický aspekt současného pojetí vzdělávání. Nedílnou součástí je také aktivní poskytování zpětné vazby a formování reflektivních schopností studentů.
Předmět vytváří podmínky pro zformování komplexu základních dovedností vytvářet výukové plány, výuku realizovat a hodnotit.