Konkrétní náplň seminářů vychází z jedinečných aktuálních problémů školní praxe, se kterými se frekventant setkává při oborové praxi, ve školní praxi - např. analýza školního ne/prospěchu, poruch chování, individuálních vzdělávacích potřeb, inkluze, disharmonie vztahů mezi učitelem a žákem eventuálně rodiči apod. Součástí předmětu je seznámení s běžnými metodami učitelské diagnostiky a intervence.
Rozebírány budou také typické příklady ze školní praxe - např. problémy v učení, nechuť ke školní práci, nerovnoměrné výkony, celková nedostatečnost, nevhodné chování při vyučování i mimo školu - apatie, vyrušování, agresivita, obtížná spolupráce s rodiči, závažnější behavioráln í problémy - anorexie, záškoláctví, šikana, požívání legálních a nelegálních drog. aj.
The curriculum of casuistic seminar is interconnected with previous pedagogical subjects and special (subject) didactics as well. The main aim is to integrate theoretical and practical knowledge in educational issues.
The essence of this subject is offer possibilitis for confronation of subjective students theories and scientifical ones, experiantial learning with accent on reflection of educational practice.