Obsah: Pojetí a rozvoj andragogiky. Podstata andragogiky.
Vznik vzdělávání dospělých. Formy vzdělávání dospělých.
Vývoj vzdělávání dospělých od šedesátých let a jeho dnešní stav. Dospělý v andragogice Cílové skupiny ve vzdělávání dospělých (senioři, menšiny a znevýhodněné skupiny aj.) Vzdělávání dospělých a kultura Vzdělávání dospělých, politika a stát.
Celoživotní učení jako politický koncept (mezinárodní organizace a jejich přístupy) Vzdělávání dospělých a svět práce Kurikulum ve vzdělávání dospělých. Pojem kurikula.
Cíle vzdělávání dospělých. Tvorba kurikula Vzdělávání a výchova dospělých z hlediska pedagogiky a andragogiky Andragogika jako praxe, studijní obor a jako věda Funkční gramotnost.
Kompetence ve vzdělávání dospělých Informační technologie ve vzdělávání dospělých Trh ve vzdělávání dospělých
Předmět má seznámit s historickými předpoklady rozvoje vzdělávání dospělých, se základními směry ve vzdělávání dospělých a s aktuálním vývojem oboru. Druhá část slouží vymezení andragogiky jako vědy, k zařazení andragogiky do systému společenských věd a seznámení s aktuálními problémy vzdělávání dospělých.