Pojetí a rozvoj andragogiky. Podstata andragogiky. Vznik vzdělávání dospělých. Formy vzdělávání dospělých. Vývoj vzdělávání dospělých od šedesátých let a jeho dnešní stav.
Dospělý v andragogice
Cílové skupiny ve vzdělávání dospělých (senioři, menšiny a znevýhodněné skupiny aj.)
Vzdělávání dospělých a kultura
Vzdělávání dospělých, politika a stát. Celoživotní učení jako politický koncept (mezinárodní organizace a jejich přístupy)
Vzdělávání dospělých a svět práce
Kurikulum ve vzdělávání dospělých. Pojem kurikula. Cíle vzdělávání dospělých. Tvorba kurikula
Vzdělávání a výchova dospělých z hlediska pedagogiky a andragogiky
Andragogika jako praxe, studijní obor a jako věda
Funkční gramotnost. Kompetence ve vzdělávání dospělých
Informační technologie ve vzdělávání dospělých
Trh ve vzdělávání dospělých
Obsah: Pojetí a rozvoj andragogiky. Podstata andragogiky.
Vznik vzdělávání dospělých. Formy vzdělávání dospělých.
Vývoj vzdělávání dospělých od šedesátých let a jeho dnešní stav. Dospělý v andragogice Cílové skupiny ve vzdělávání dospělých (senioři, menšiny a znevýhodněné skupiny aj.) Vzdělávání dospělých a kultura Vzdělávání dospělých, politika a stát.
Celoživotní učení jako politický koncept (mezinárodní organizace a jejich přístupy) Vzdělávání dospělých a svět práce Kurikulum ve vzdělávání dospělých. Pojem kurikula.
Cíle vzdělávání dospělých. Tvorba kurikula Vzdělávání a výchova dospělých z hlediska pedagogiky a andragogiky Andragogika jako praxe, studijní obor a jako věda Funkční gramotnost.
Kompetence ve vzdělávání dospělých Informační technologie ve vzdělávání dospělých Trh ve vzdělávání dospělých
Předmět má seznámit s historickými předpoklady rozvoje vzdělávání dospělých, se základními směry ve vzdělávání dospělých a s aktuálním vývojem oboru. Druhá část slouží vymezení andragogiky jako vědy, k zařazení andragogiky do systému společenských věd a seznámení s aktuálními problémy vzdělávání dospělých.