Diagnostika školní třídy a klimatu školy.
Seznámení s oficiálními dokumenty, které hovoří o kurikulární reformě, metodami poradenské činnosti ve školách, prevenci šikany apod.
Rozvoj sociálních kompetencí žáků.
Metody práce psychologa s pedagogickým sborem.
Základní postupy při práci se skupinou (práce se skupinovou dynamikou, vedení skupin, definování rolí ve třídě, týmová spolupráce ve třídě apod.).
Cca 8 seminářů, v nichž budou probíhat praktické ukázky práce s kolektivem metodou sociálně psychologického výcviku.
Skupinová reflexe praktických cvičení vedených studenty.
Předmět přispívá k prohloubení teoretických znalostí i osvojení praktických dovedností práce psychologů s kolektivem
školní třídy v základních i středních školách. V průběhu přednášek a cvičení se studenti seznámí s možnostmi diagnostiky tříd a s formami práce, které přispívají k rozvoji sociálních kompetencí žáků, jak jsou definovány ve vznikající kurikulární reformě. Pozornost bude věnována rovněž způsobům prevence šikany ve školách a metodám intervence při diagnostikované šikaně. Vzhledem k charakteru školního prostředí bude zdůrazněna také nutnost psychologické práce s pedagogickým sborem.
Kromě teoretických přednášek a prezentace případových studií budou všichni studenti realizovat své vlastní návrhy práce se třídou a seznámí se s metodami práce svých kolegů. Veškerá praktická cvičení budou následně zhodnocena a jejich tvůrcům bude poskytnuta ade-kvátní zpětná vazba.