- Představení základních teorií psychické odolnosti s důrazem na jejich potenciál vysvětlit vývojové otázky
- Výklad konceptu self-efficacy se zaměřením na vývojové otázky
- Prenatální faktory psychické odolnosti - rodičovská self-efficacy
- Porod a psychická odolnost matky u porodu
- Metody zjišťování psychické odolnosti - rodiče, děti
- Vývoj psychické odolnosti ve věku 0 - 3 roky
- Vývoj psychické odolnosti ve věku 3 - 6 let
- Vývoj psychické odolnosti ve věku 7-12 let
- Vývoj psychické odolnosti ve věku 12 až dospělost
- Psychická odolnost dospělých
- Psychická odolnost seniorů
- Shrnutí a opakování
- Skupinová diskuse s řešením modelových úkolů","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"
- Main theories in stress coping and their potential to explain developmental aspects
- The self-efficacy concept and developmental aspects
- Prenatal factors of stress resilience - parental self-efficacy
- Birth and the mothers self-efficacy during birth
- Methods of measuring stress resilience - parents, children
- Self-efficacy development in the age 0 - 3 years
- Self-efficacy development in the age 3 - 6 years
- Self-efficacy development in the age 7-12 years
- Self-efficacy development in the age 12 till adulthood
- Self-efficacy and resilience at adults
- Self-efficacy and resilience at senior people
- Group discussion with model cases and their solving","inLanguage":"en"}]}
- Představení základních teorií psychické odolnosti s důrazem na jejich potenciál vysvětlit vývojové otázky - Výklad konceptu self-efficacy se zaměřením na vývojové otázky - Prenatální faktory psychické odolnosti - rodičovská self-efficacy - Porod a psychická odolnost matky u porodu - Metody zjišťování psychické odolnosti - rodiče, děti - Vývoj psychické odolnosti ve věku 0 - 3 roky - Vývoj psychické odolnosti ve věku 3 - 6 let - Vývoj psychické odolnosti ve věku 7-12 let - Vývoj psychické odolnosti ve věku 12 až dospělost - Psychická odolnost dospělých - Psychická odolnost seniorů - Shrnutí a opakování - Skupinová diskuse s řešením modelových úkolů
V tomto předmětu si studenti prohloubí a propojí své znalosti z vývojové psychologie a psychologie zdraví. Jde o představení vývoje psychické odolnosti zvláště v dětském věku.
To, jak se psychická odolnost člověka utváří, vysvětluje celá řada teorií. V rámci předmětu bude hlavním teoretickým východiskem koncept "self-efficacy", ostatní přístupy, zvláště koncept resilience budou také zahrnuty.