Úvodní setkání. Dramatická výchova a její místo v kurikulu školy. Dramatická výchova vs. dramaterapie a další paradivadelní systémy.
Modrý tučňák. Lekce pro 1.-2. třídu. Téma jinakosti, přátelství, šikany. Psychologie mladšího školního věku.
Vylévám tmu ze džbánu. Lekce pro předškolní věk. Téma slepoty, zdravotního postižení. Inkluze na školách.
Ovčák Jíra. Lekce pro mladší školní věk. Téma slibu, přísahy, udržení tajemství.
Ztracený mobil. Lekce pro 4.-5. třídu. Téma přátelství, lhaní, zodpovědnosti. Psychologie středního školního věku.
O princezně Svatavě. Lekce pro 8. třídu – střední školu. Téma mezigeneračního traumatu, válečného konfliktu. Psychologie pubescence, adolescence. 50. léta v Československu. Lekce pro starší školní věk. Téma komunismu, nesvobody. Možnosti využití metod dramatické výchovy v dalších školních předmětech.
Tajuplná zahrada. Práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Charakteristika PAS, terapeutická práce.
Škola v našem městě. Práce s dětmi s poruchou autistického spektra.
Využití dramatické výchovy v rámci primární prevence na školách.
Využití dramatické výchovy v pracovním kolektivu.
Dramatická výchova patří mezi prožitkové učení, učení zkušeností. Pomocí jednání ve fiktivní situaci dochází k poznávání a prozkoumávání mezilidských vztahů i vnitřního života jedince.
Strukturované drama využívá příběhu. Pomocí hry v roli jsou jedinci vtaženi do příběhu, prožívají modelové situace a pomocí osobní zkušenosti zpracovávají daný problém do hloubky, nahlíží ho z více úhlů pohledu a hledají různé možnosti řešení. Součástí strukturovaného dramatu je vždy dilema a nutnost učinit rozhodnutí.
Strukturované drama a dramatická výchova umožňují zaujmout a ujasnit si vlastní postoje a hodnoty, stejně jako vcítit se do druhých a nahlédnout situaci z nového úhlu pohledu. Nabízí široké možnosti využití v pedagogick é i psychologické praxi.
Pro účast na předmětu nejsou potřeba předchozí zkušenosti s dramatickou výchovou.