1. Kulturně‑historický přehled: etnická situace (Chattijci, Churrité, Chetité), přehled dějin, aktuální stav archeologického výzkumu; jazyky (chattijština, churritština, palajština, nesitština, luvijština) a jejich lingvistická klasifikace, písma (sylabický a konsonantní klínopis, tzv. luvijské hieroglyfy)
2. Povaha pramenů ke studiu: archeologické nálezy materiální kultury (sakrální objekty, chrámové vybavení, kultovní instalace, amulety, divinační modely atd.), piktografické dokumenty (reliéfy, drobné plastiky, pečetní válečky atd.), přehled písemných pramenů podle jednotlivých jazykových oblastí a charakteristika jednotlivých žánrů (mýty, eposy, rituální scénáře, modlitby, mudrosloví, texty magické a divinační).
3. Panteon I: generické pojmy, panteon jako celek a jeho chetitské dělení na podsvětní a nadsvětní božstva.
4. Panteon II: atmosférická božstva Taru - Tešub - *Tarchunnaš.
5. Panteon III: "rodinní příslušníci" atmosférických božstev; bratr Tašmišu - Šuvalijaz; syn Šarruma; manželka Vuru(n)šemu - Chebat - bohyně slunce z Arinny.
6. Panteon IV: solární božstva Eštan - Šimegi - Ištanu / Tijaz / Tivat.
7. Panteon V: lunární bohové Kašku - Kušuch - Arma; lunární bohyně Nikkal - Ningaš přejaté z mezopotámského panteonu; astrální božstva přejatá z mezopotámského panteonu.
8. Panteon VI: božstva světelných jevů; božstva dne Šerri - Šivattaš; božstva noci Churri - Išpanza; božstvo duhy (dtir.an.na).
9. Panteon VII: bohyně vášně Inara - Šauška - chetitská «Ištar».
10. Panteon VIII: chtónická božstva Telipinu a Chatepinu - Kumarbi a Šalaš; Kait - Chalkiš; Mijantanzipa; Išacharna; Pirva.
11. Panteon IX: mateřské bohyně Channachanna, Am(m)am(m)a, Kubaba.
12. Panteon X: podsvětní bohové Šuli(n)katte - churritský «Nergal» - Šulinkattiš; podsvětní bohyně Allani - Lelvani; původce nemocí Jarri.
Cílem kursu je zprostředkovat základní informace o náboženských kulturách starověké Anatolie 3. a 2. tis. př. Kr. Jádro přednášky tedy tvoří výklad o reáliích chattijských, chetitských a churritských. Danostem pocházejícím z 1. tis., kdy v oblasti dochází k výrazným změnám etnickým, politickým i kulturně náboženským, je věnována okrajová pozornost, pouze z kontextových důvodů. K uvedení do problematiky poslouží stručné shrnutí výsledků dosavadního archeologického výzkumu, dějinný nástin, charakteristika místních jazyků a písem, utřídění pramenů ke studiu a bibliografická orientace. Po prolegomenální části se výklad obírá panteony jednotlivých etnik, charakterizováním jejich nejdůležitějších představitelů a představitelek a mytickým látkám s nimi spojeným.
Kromě studentů religionistiky může kurs posloužit i posluchačům oboru Dějiny a kultura východního Středomoří.