Seminář je vhodný pro studenty s praxí ze zaměstnání v sociální práci, případně studenty se silnou motivací pro manažerské pozice v sociální práci. Seminář je veden interaktivní formou, je postaven na řadě praktických příkladů a řízených diskusí, vychází z přímých zkušeností lektorek a také potřeb studentů, pracuje s reálnými situacemi a příklady dobré praxe. Seminář seznámí studentstvo s klíčovými oblastmi řízení organizace s důrazem na udržitelnost.
Absolventi semináře budou vybaveni základními poznatky z teorie řízení a vedení i konkrétními zobecněnými zkušenostmi, jež budou moci využít ve své budoucí praxi. Rámcový obsah:
· Základní rámec pro řízení - organizační formy, kooperace státu, firem a neziskového sektoru v sociální práci (PPP)
· Management a leadership – vedení a řízení, styly řízení, osobnost managera, vztahy k podřízeným
· Strategické řízení – strategický rámec, strategické a akční plány, sebehodnocení organizace
· Finanční řízení – dotace x granty, role státu ve financování, nadační a soukromé zdroje
· Finanční řízení – rozpočtování, cash flow, samofinancování NNO
· Projektový cyklus – projektová žádost, řízení a evaluace projektů
· Procesní řízení – interní komunikace, správa vnitřních předpisů
· Řízení lidských zdrojů – strategie, výběr, vzdělávání, hodnocení a motivace, řízení dobrovolníků
· Public Relations a Marketing – marketingové kampaně, práce s médii, propagace, PR nástroje
· Fundraising – zdroje, fundraisingový plán, práce s dárci, jednání s dárci
· Řízení kvality – kvalita v sociální práci, sebehodnocení organizace, kontrolní mechanismy, inspekce, služba řízená zákazníkem/klientem