Charles Explorer logo
🇬🇧

Field Research

Class at Faculty of Arts |
ASC51P229

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Témata přednášek a seminářů:

· Výzkum v sociální práci (participativní evaluační výzkum, hranice mezi výzkumem a evaluací, účel výzkumu, převažující typy studií, strategie hodnocení, objektivní a subjektivní indikátory)

· Metodologie výzkumu (kvantitativní, kvalitativní a smíšená metodologie, typy výzkumu)

· Vědecká komunikace (zdroje informací a jejich využitelnost -(konference, posouzení kvality odborných periodik, typy monografií, struktura odborného článku a abstrakt, jazyk odborného sdělení)

· Fáze výzkumu a. vymezení problému- literární rešerše a sběr informací, sestavení hypotézy/předpokladu/výzkumné otázky, volba metodologie b. plán výzkumu - výběr zkoumaných objektů, metody získání dat, metody zpracování dat, typy předvýzkumu c. sběr dat - příprava, vlastní realizace, organizace a ukládání dat d. analýza dat (základy kvantitativní a kvalitativní analýzy: deskriptivní statistika, rozdílová statistika; typy obsahové analýzy, základní postup při analýze textu) e. prezentace výsledků (struktura zprávy, zásady při psaní kvalifikačních, výzkumných nebo odborných sdělení)

· Kvalitativní metody sběru dat (pozorování, expertní dotazování, kvalitativní dotazování, skupinový rozhovor, zkoumání dokumentů)

· Kvantitativní metody sběru dat (analýza sekundárních dat, dotazníky a testy, validita a reliabilita instrumentů, měření a kvantifikace v sociálních vědách, úrovně měření)

· Zajištění kvality (validita výzkumu, triangulace, kontrola, chyby zpracování, interpretace, zkreslení)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Seznámit se s postavením sociálně – vědního výzkumu ve společnosti založené na důkazech; poznat specifika terénního výzkumu a jeho využití v sociální práci; pochopit zásady sestavení výzkumného plánu.

Na praktické úrovni se studenti naučí zásadám vědecké komunikace s cílem orientovat se v publikovaných výzkumných studiích a využívat výzkumné poznatky při řešení profesních úkolů. Prohloubí své dovednosti potřebné při přípravě a realizaci terénního výzkumu.