Charles Explorer logo
🇨🇿

Komunikace s klientem

Předmět na Filozofická fakulta |
ASC51V032

Sylabus

ASC51V032 - Komunikace s klientem Přednášející: PhDr. Daniela Vodáčková Počet kreditů: 4   Cílem semináře je základní orientace ve způsobu, jak hovoříme a též neverbálně komunikujeme s klienty různých cílových skuin. Studenti pomocí praktických ukázek a modelování formou hraní rolí se budou učit otevřít rozhovor, vhodně formulovat, klást otázky, reflektovat vlastní emoce a nejrůznější pohnutky apod. Komunikace s klientem bude probírána v průřezu různých metod sociální práce, jako je poradenství, krizová intervence, sociální rehabilitace, asistence apod. Dotkneme se také prvků komunikace s rodinou a skupinou. V jednotlivých setkáních budou akcentovány tyto prvky:

1. Otevření a ukončení hovoru

2. Vytvoření pole bezpečí

3. Práce s emocemi na začátku a v průběhu rozhovoru

4. Explorace problému

5. Zakázka a kontrakt

6. Podpůrné a intervenční prvky rozhovoru

7. Vyhodnocení   Podmínkou atestace je účast a aktivní zapojení do modelování. Budeme vycházet ze zkušeností studentů, kterých nabyli během stáží či jiné praxe. Zkušenost při práci s klientem však není podmínkou.