ASC51V032 - Komunikace s klientem Přednášející: PhDr. Daniela Vodáčková Počet kreditů: 4 Cílem semináře je základní orientace ve způsobu, jak hovoříme a též neverbálně komunikujeme s klienty různých cílových skuin. Studenti pomocí praktických ukázek a modelování formou hraní rolí se budou učit otevřít rozhovor, vhodně formulovat, klást otázky, reflektovat vlastní emoce a nejrůznější pohnutky apod. Komunikace s klientem bude probírána v průřezu různých metod sociální práce, jako je poradenství, krizová intervence, sociální rehabilitace, asistence apod. Dotkneme se také prvků komunikace s rodinou a skupinou. V jednotlivých setkáních budou akcentovány tyto prvky:
1. Otevření a ukončení hovoru
2. Vytvoření pole bezpečí
3. Práce s emocemi na začátku a v průběhu rozhovoru
4. Explorace problému
5. Zakázka a kontrakt
6. Podpůrné a intervenční prvky rozhovoru
7. Vyhodnocení Podmínkou atestace je účast a aktivní zapojení do modelování. Budeme vycházet ze zkušeností studentů, kterých nabyli během stáží či jiné praxe. Zkušenost při práci s klientem však není podmínkou.