Úkoly 1. 10.
Informační schůzka pro 1. ročníky
Orientace na FF, studium na VŠ a na FF 8. 10.
Akademické dovednosti
Proč a jak je rozvíjet; ukázky seminárních prací; požadavky na písemné práce; smysl kurzu v celku studia; vytváření poznámek 15. 10.
Cíl a výzkumná otázka textu I volba tématu a jeho formulace, téma a výzkumná otázka, specifikace a konkretizace otázky, její (sociologická) relevance; cvičení: myšlenková mapa formulace tématu 21. 10. tabulka formulace výzkumné otázky 11. 11. tabulka + v hodině 22. 10.
Informační zdroje a vyhledávání odborné literatury přednáška: účel a strategie hledání, klíčově informační zdroje, klíčová slova, vyhledávací algoritmy 29. 10.
Informační zdroje a vyhledávání odborné literatury cvičení: vyhledávání zdrojů k vlastní seminární práci vypsat 5 nalezených relevantních zdrojů 4. 11. tabulka 5. 11.
Čtení odborných textů porozumění odbornému textu, techniky efektivního čtení 12. 11.
Cíl a výzkumná otázka textu II (cvičení) revize výzkumné otázky 18. 11. tabulka 19. 11.
Struktura odborného textu a techniky organizace informací logická argumentace, návaznost v textu, odstavec jako stavební kámen textu; myšlenkové mapy a storyboardy návrh struktury odborného textu 25. 11.
Moodle + v hodině 26. 11.
Struktura odborného textu cvičení 3. 12.
Citování splnění testu 6. 1.
Moodle 10. 12.
Prezentační dovednosti prezentace práce 7. 1. v hodině 17. 12.
Time-management 7. 1.
Prezentace zápo čtových prací 14. 1.
Odevzdání 1. verze práce
První odevzdání práce (dle zadání) – práce musí být kompletní!
· kvalitní práce budou uznány jako splnění metodické části práce
· při požadavku na revize odevzdává student druhou, revidovanou, verzi práce do 20. prosince.
Moodle 31. 1.
Odevzdání revidované práce
Moodle
The goal of the course is to familiarize students with the general assumptions and fundamentals of academic work and sociology studies. Academic skills required of students of the faculty and department are developed interactively throughout the course, namely academic writing and written exercises, research topic and question formulation, specialization, reading skills, time-management and organization, presentation skills, information resources and literature review.
Students are required to fulfill a series of exercises, work in class, and submit a short written paper.