Charles Explorer logo
🇬🇧

Marketing

Class at Faculty of Arts |
ASG200037

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Úvod do marketingu ( Podstata marketingu, Marketingové koncepce, Úloha marketingu v moderní firmě)

2) Marketingové prostředí (Faktory vnitřní a vnější, Funkce marketingového oddělení firmy, Mikroprostředí, Makroprostředí)

3) Marketingový informační systém, marketingový výzkum (Proces marketingového řízení a MIS, Proces marketingového výzkumu, Zdroje dat, Získávání primárních údajů, Analýza dat, Závěrečná zpráva a její prezentace)

4) Kupní chování zákazníků (Kupní rozhodovací proces, Faktory ovlivňující chování kupujícího, Nákup v průmyslovém prostředí, Státní trh)

5) Strategické marketingové řízení I. (Strategické plánování, Analýza trhu, Marketingové analýzy)

6) Strategické marketingové řízení II. (Analýza konkurence, Konkurenční strategie)

7) Strategické marketingové řízení III. (Segmentace trhu, Marketingové strategie, Cílové trhy, Marketingový mix, Umisťování a cíle marketingu)

8) Výrobková politika (Marketingové pojetí výrobků a služeb, Životní cyklus výrobku, Vývoj nového výrobku, Management portfolia produktů, Inovace výrobků, Komercionalizace výrobků)

9) Cena a cenová politika (Cena v tržním prostředí, Metody tvorby cen, Cenová strategie, Přizpůsobení ceny)

10) Komunikace a stimulování prodeje (Model komunikačního procesu, Hlavní komunikační cesty /Reklama, Podpora prodeje, Práce s veřejností, Přímý marketing, Osobní prodej/, Plán marketingové komunikace)

11) Distribuční cesty (Cíle a význam distribuční politiky, Volba distribuční cesty, Velkoobchod, Maloobchod, Logistika distribuce)

12) Aplikace marketingu v oblasti služeb (bankovnictví, cestovní ruch), Mezinárodní marketing. Témata seminárních prací (formou případové studie): - Adaptace produktu na životní styl spotřebitele. - Jak získat příslušný tržní segment spotřebitele. - Vyhledejte webové stránky firem, které nabízejí stejný produkt. Porovnejte je a pokuste se stanovit, jaké marketingové koncepce uplatňují. - Navrhněte obsahovou náplň webové stránky internetového obchodu, který chce obsluhovat studenty vysokých škol. - Nové výrobky jako odpověď na kulturní rozmanitost. - Public relations a kontroverzní produkty. - Změna prodejního přístupu. - Ochrana spotřebitele (Náš zákazník, náš pán). - Reklamní kampaň a její účinnost. - Změna marketingové strategie. - Zavedení nového produktu na trh. - Marketingová komunikace firmy. - Jak zvýšíte hodnotu vnímanou zákazníkem? - Stanovení ceny (cenový šok, cena jako výhra, rozdrobení ceny). - Jak zvýšíte prodej? - Rozhodování spotřebitele. - Analýza konkurence. - Konzumenství v současné společnosti. - Společnost masové spotřeby. - Zážitek ze spotřeby a jeho využití v marketingu. - Marketing v oblasti služeb. - Spotřeba a vytváření potřeb. - Aplikace marketingového mixu. - Nabídka, která prodává. - Využití sociální koncepce v marketingu. - Volné téma po konzultaci s vyučujícím

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Marketing analyzuje informační, strategické a operataivní propojení podniku s jeho prostředím, respektuje přitom suverenitu spotřebitele