1. Marketing a marketingová koncepce (výrobní, produktová, prodejní, marketingová)
2. Marketingové mikroprostředí (kupní chování, rozhodovací proces, role konkurentů, dodavatelů a distributorů)
3. Marketingové makroprostředí (politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní, technologické a přírodní vlivy)
4. Marketingový v ýzkum (sekundární a primární výzkum, kvantitativní a kvalitativní výzkum, metody)
5. Marketingová strategie: segmentace a targeting (cílený marketing, segmentační kritéria, pricipy)
6. Marketingová strategie: značka a brand positioning (hodnota značky, identita, značkové strategie)
7. Marketingový mix: produkt (životní cyklus produktu, inovace, řízení produktového mixu)
8. Marketingový mix: cena (vnímání ceny zákazníkem, tvorba cen a cenové strategie, slevy)
9. Marketingový mix: komunikace (marketingové sdělení, komunikační nástroje, komunikační mix)
10. Marketingový mix: dostupnost (distribuční strategie, přímé a nepřímé distribuční cesty, volba a řízení distribučních cest)
11. Marketingové plánování (marketingový plán, role marketéra) Tématické okruhy k atestaci:
1. Popište vývoj marketingu a jeho současnou ideální roli ve firmě (podstata marketingu a marketingové koncepce).
2. Do jakých kroků se dá rozčlenit marketingové řízení a co tyto kroky obsahují?
3. K čemu slouží, k čemu směřuje a z čeho se skládá marketingová analýza?
4. Nákupní chování zákazníků.
5. Jaké nástroje používáme při analýze vnitřního prostředí?
6. Jaké nástroje používáme při analýze vnějšího prostředí?
7. Jak a proč vytváříme marketingové cíle a jaký je jejich vztah k strategické analýze a tvorbě strategií?
8. Jaké typy strategií v marketingu používáme, čím se mezi sebou liší a jaké mají vzájemné vztahy?
9. Kdy a k čemu používáme segmentaci, targeting a positioning? Jaký je jejich vztah k marketingovým strategiím?
10. Produkt jako nástroj marketingu (marketingové pojetí produktu, životní cyklus výrobku).
11. Produktová politika (sortiment, výrobková řada, rozhodování o výrobku).
12. Cena v marketingovém mixu (procedura stanovení ceny, cenové strategie).
13. Distribuce a distribuční cesty.
14. Marketingová komunikace a možnosti jejich nástrojů.
15. Jaké postupy využíváme pro implementaci marketingového plánu a jaká jsou její specifika pro marketing?
Marketing is presented as a holistic way of running a company. The complex approach enables the presentation of marketing as a managerial discipline, which combines the purchase and sales of the company with its financial management, production management, human resources etc.
The subjects of the course are marketing concepts, market analysis, company reproduction process, basic marketing principles (segmentation, , market position) and its current modern trends. The course will gradually touch all parts of the marketing management process.
In particular, it will focus on strategic analysis (marketing research, consumer behavior, environmental analysis) and strategic decision making (marketing strategies, marketing mix). Students have the opportunity to extend their knowledge of the issues of Marketing planning and its implementation in the courses of Change Management and Organizational Development, which are taught at the Department of Sociology.
Students will acquire basic and practical skills in the field of analysis, which will be applied in case studies. Students must demonstrate an understanding of the logical consequences of the marketing management process and the ability to adequately use the strategies and tools they will learn during the course.