Délka 1 semestr zakončeno zápočtem a prací, která je klasifikována jako zkouška První část 2 semestrálního kurzu "Marketingový výzkum I, II". Kursy na sebe navazují, lze absolvovat samostatně. Marketingový výzkum I. - Obecný základ
1) Úvod. Vymezení specifik marketingového výzkumu vzhledem ke klasickému sociologickému výzkumu. Výzkum B2B vs B2C
2) Proces a etapy marketingového výzkumu. Návaznost na marketingový proces. Komunikace agentura / klient v průběhu projektu.
3) WORKSHOP I. = Způsoby sběru informací - kvalitativní :FG, IDI, miniskupiny, diady, etnografie, kontakt se spotřebitelem, návštěvy domácností. Kvantitativní : jednorázový, opakovaný, kontinuální. F2F, v domácnostech, na ulici, studiové, CATI, CAPI, PAPI, CAWI, CASI..
4) Zpracování a vyhodnocení dat. Obecná statistika, speciální marketingové modely.
5) WORKSHOP II. = CATI -
6) Internet a jeho role/význam jako zdroje informací a jako média pro získávání primární informace.
7) Fáze projektu I. = "PŘED TERÉNEM" - Brief / nabídka, cena projektu. Definice problému, jeho specifikace a návrh řešení. Volba metody, velikosti vzorku, způsobu sběru informace, reprezentativita. Primární a sekundární výzkum. Zdroje informací. Desk research.
8) Fáze projektu I. = "PO TERÉNU" = Prezentace výsledků výzkumu. Formy, náležitosti, možnosti. Návaznost na marketingové rozhodování.
9) WORKSHOP III. = FCG -
10) Moderní metody (Neuroscience, Sociální sítě a výzkum (FCB, SL, …)
11) Shrnutí. Agentury výzkumu trhu, Asociace, organizace a sdružení výzkumu trhu. Standardy kvality.
12) Zápočtový týden - prezentace sem. prací