1. Marketing a jeho úloha ve společnosti Marketing jako způsob řízení organizace, marketingové koncepce (produkční, prodejní, marketingová, sociální), marketingové řízení (strategická analýza, rozvoj strategie, implementace, evaluace a kontrola).
2. Strategická analýza Vnější a vnitřní prostředí (spojitost s analýzou SWOT), makro analýza PESTLE (kde hledat informace, databáze), analýza průmyslu (velikost trhu a předpovědi, 5 sil, strategické skupiny, životní cyklus produktu), analýza konkurence (dvou kroková metoda).
3. Strategická analýza 2 analýza zákazníka (černá skříňka, zákaznické role, 6W, užití poznatků experimentů psychologické disciplíny- zákaznické chování), marketingový výzkum (kvalitativní, kvantitativní, aplikace sociologického výzkumu, trendy v marketingovém výzkumu).
4. Marketingový výzkum Exkurze v agentuře pro marketingový výzkum.
5. Interní analýza Kritické faktory úspěchu, analýza výkonu, řetězec hodnot vs. systém aktivit, portfolio matice (BCG, GE-McKinsey), slabé a silné stránky (SWOT,TWOS).
6. Strategie Marketingové cíle, strategie a jejich kombinace (obecné – nákladový leadership, diferenciace, zaměření; kompetitivní – marketingové signalizování, ofenzivní, defenzivní; tržní – penetrace, rozvoj trhu, diversifikace, rozvoj produktu), inovace.
7. Taktiky segmentace (vyšší, nižší, apriory, post priory, data mining), targeting (hodnota příležitosti, nediferencovaný, diferencovaný, koncentrovaný marketing), positioning (3C, typy).
8. Případová studie Procvičení kombinování strategií a taktik
9. Marketingový mix – produkt a cena Přechod ze 4P na 4C, rozhodnutí o produktové řadě, strategie značky (Brand leveraging, Multibrand, Family brand), vrstvy produktu, cena (role ceny, cíle nacenění, tvorba, typy).
10. Marketingový mix- komunikace Integrovaná marketingová komunikace, cíle, kombinace disciplín (reklama, prodej, přímý marketing, PR, podpora prodeje, sponsorship), hierarchie efektů (povědomí, zájem, touha, akce) propojení disciplín a kanálů, vztah online a offline.
11. Marketingový mix- distribuce a nadstandartní P Distribuce (funkce, strategie, konvenční, vertikální, horizontální, nové trendy a technologie) nadstandartní P (lidé, procesy, fyzický prostor).
12. Případová studie Kombinace marketingového mixu
13. Implementace Rozpočet (typy, firemní cíle a politika), implementace (strukturální problémy, behaviorální problémy, akční plánování, Stage /Gate proces, kontingenční plánování, marketingové kontrolní systémy, marketingové metriky).
Marketing is presented as a holistic way of running a company. The complex approach enables the presentation of marketing as a managerial discipline, which combines the purchase and sales of the company with its financial management, production management, human resources etc.
The subjects of the course are marketing concepts, market analysis, company reproduction process, basic marketing principles (segmentation, , market position) and its current modern trends. The course will gradually touch all parts of the marketing management process.
In particular, it will focus on strategic analysis (marketing research, consumer behavior, environmental analysis) and strategic decision making (marketing strategies, marketing mix). Students have the opportunity to extend their knowledge of the issues of Marketing planning and its implementation in the courses of Change Management and Organizational Development, which are taught at the Department of Sociology.
Students will acquire basic and practical skills in the field of analysis, which will be applied in case studies. Students must demonstrate an understanding of the logical consequences of the marketing management process and the ability to adequately use the strategies and tools they will learn during the course.