Charles Explorer logo
🇬🇧

English Language. Course III

Class at Faculty of Arts |
ASZAJ0015

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Gramatické znalosti: vztažné věty, podmínkové věty - prohloubení, členy - prohloubení, přípustkové věty, časový posun v nepřímé řeči

Lexikální jednotky: umění - kolokace, rodina - tvorba slov - přípony -hood a -ship, přídavná jména s více významy, tvorba slov - paměť, tvorba slov - přídavná jména z modálních sloves, finance, tvorba slov - hodnota a názory

Řečové dovednosti: vyjádření souhlasu, diskuse, telefonování, vyprávění, žádost o dovolení a o pomoc, pohovor

Četba: práce s odborným textem, interview, metody rychlého čtení, vyhledání konkrétní informace v textu, pochopení celkové myšlenky textu, vyhledání autorových myšlenek, názorů v textu, interpretace textu

Poslech: hovorové dialogy (2-4 osoby), telefonické informace, interview, projev, monolog, kontexty: společenské, akademické

Písemný projev: vyjádření souhlasu či nesouhlasu s konkrétním tématem, argumentace, vyjádření názoru na určité téma, diskuze, shrnutí a porovnání výsledků výzkumu, popis grafu

Atestace: Kurz je zakončen zápočtem, který je udělován na základě docházky, aktivní práce v hodině a úspěšného zvládnutí předepsané látky.  

Content of the course:

Grammar: defining and non-defining relative clauses, conditionals, articles, concession, reported speech

Lexical Units: art - collocations, family - word formation - suffices -hood and -ship, adjectives with multiple meanings, word building - words related to memory, word buildings - modal verbs to adjectives, money matters, word formation - values and beliefs

Speaking Skills: expressing the consent, discussion, phone calls, story-telling, asking for permission and help, interview

Reading Skills: working with and understanding a specialized text, interview, methods of fast reading, finding a particular piece of information in the text, understanding the main idea of the text, finding the author’s ideas, opinions in the text, text interpertation

Listening Skills: informal dialogues (2-4 persons), inforamtion via telephone, interview, speech, monologueContexts: social, academic

Written Skills: expressing an agreement or disagreement with a certain topic, argumentation, expressing an opinion on a certain topic, discussion, summarizing and comparing research results, graph description

Attestation: The course is completed with a credit, which is given on the base of the attendance, active work during the lessons and final credit test (based on the studied materials within this course).

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz je jednosemestrální, 2x2 hod. týdně.

Cíl kurzu: Kurz je určen studentům se se zvládnutou látkou lekcí 1-9 učebnice Rady for IELTS (blíže viz. Angličtina I. a II. - Kurz pro mírně pokročilé a Kurz pro středně pokročilé).

Cílem tohoto kurzu je navázat na již zvládnutou látku lekcí 1 - 9 učebnice Ready for IELTS, prohlubovat pokročilé gramatické jevy, rozšiřovat odbornou slovní zásobu, zdokonalovat tzv. soft skills.

Program kurzu: lekce 10 - 14 učebnice McCarter, S., Ready for IELTS (coursebook), Macmillan, 2010

This is a one-semester course, 2x2 lessons a week

Aim of the Course: The course is aimed at those students who have successfully acquired the required knowledge of the units 1-9 of the book Ready for IELTS (in more detail see Angličtina I. and II. - Kurz pro mírně pokročilé and Kurz pro středně pokročilé).

Programme of the course: Units 10-14 of the coursebook McCarter, S., Ready for IELTS), Macmillan, 2010

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.