Charles Explorer logo
🇬🇧

LAP - Academic English. Writing Practice (Advanced)

Class at Faculty of Arts |
ASZAJ0071

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

CZ

Kurz akademického psaní pro pokročilé je určen studentům na úrovni B2. Cílem kurzu je rozvoj této specifické akademické dovednosti s důrazem na anglosaský styl psaní odborných textů/esejů.

Literatura:

Stephen Bailey: Academic Writing, A Handbook for International Students, 3rd Edition, Routledge 2011.

Ilona Leki: Academic Writing, Expoloring Processes and Strategies, 2nd edition, CUP 2012.

Joseph M. Williams, Joseph Bizup, Style, Lessons in Clarity and Grace 11th edition, Pearson 2014.

Náplň kurzu: Práce s různými typy akademických textů, seznámení s typickou slovní zásobou, frazeologií a strategiemi při psaní. Nácvik základních forem písemného projevu: odstavec, esej, formální dopis, článek, shrnutí, parafrázování, abstrakt.

Atestace: Kurz je zakončen zápočtem, který je udělován na základě docházky, aktivní práce v hodinách, domácí přípravy a průběžného odevzdávání požadovaných písemných prací.

ENGLISH VERSION

The course is aimed at students on an intermediate level and above. It serves both as the preparation for the writing part of the B2 exam, Ielts or FCE exam as well as for further development of this crucial academic skill. Through work with/on various types of academic texts different writing strategies will be explored, as well as the characteristic vocabulary, phraseology and grammar structures. The focus is mainly on essays, formal letters, articles, summaries or abstracts.

Literature:

Stephen Bailey: Academic Writing, A Handbook for International Students, 3rd Edition, Routledge 2011.

Ilona Leki: Academic Writing, Expoloring Processes and Strategies, 2nd edition, CUP 2012.

Joseph M. Williams, Joseph Bizup, Style, Lessons in Clarity and Grace 11th edition, Pearson 2014.

Credit requirements: attendance, active participation in class, home preparation, completed portfolio, meeting the deadlines.