1. Nová hudba Xin yinyue zpřetrhání vazeb s tradicí?, různé definice Nové hudby, západní a čínský pohled na Novou hudbu
2. První kontakty s evropskou hudbou Misionáři, instrumentální versus vokální tvorba, hudební nástroje, společenská funkce hudby, vojenská hudba
3. Nový hudebně-vzdělávací systém Školské písně, Shen Xingong, Zeng Zhimin, Li Shutong, japonský vzor
4. Májové hnutí a Nová hudba umělecká píseň, estetická funkce hudby, vznik konzervatoří
5. První čínští skladatelé Autorská tvorba?, zahraniční studia, Xiao Youmei, Zhao Yuanren, Huang Zi
6. Hudební pedagogové a muzikologové Feng Zikai, Wang Guanqi, problematická podoba čínské muzikologie
7. Alternativní verze modernizace Zheng Jinwen, Liu Tianhua, guoyue, čínské orchestry
8. Recepce západních skladatelů Beethoven, Debussy, Maestro Pacci, Šanghaj a modernita
9. Revoluční hudba Revoluční písně, Xian Xinghai, Nie Er, čínské hymny
10. Počátek ČLR První kampaně, rozvoj instrumentální hudby, klavír
11. Kulturní revoluce Yangbanxi, domácí versus cizí?, debata o programní a absolutní hudbě
12. Nová vlna Návaznost na tradici v nové formě, „čínský hudební jazyk“
Předmět se zabývá čínskou cestou k hudební modernitě od opiových válek po 90. léta 20. století s důrazem na provázanost vývoje čínské Nové hudby (Xin yinyue) se zásadními milníky čínských dějin. V rámci předmětu budou představeny nejznámější tvůrci, hlavní žánry i reprezentativní díla Nové hudby, debaty probíhající v dobovém čínském tisku i názory zastánců alternativních směrů „modernizace“ čínské hudby z různých období. Přednášky jsou určeny bakalářským a magisterským studentům sinologie, asijských studií i ostatním zájemcům o problematiku „modernizace“ a mezikulturní výměny v globálním měřítku.
Podmínkou splnění předmětu je pravidelná účast na hodinách. Předmět je zakončen písemnou zkouškou a krátkým
ústním pohovorem.