1. Popisná báseň - dědictví starověku, pokus o vystižení světa v jeho úplnosti
2. Devatenáct starých básní a ostatní rané shi - "lyrický princip"
3. Písně yuefu - mýtus "autentického hlasu lidu"
4. Poezie jižní aristokracie I (fu) - nové pojetí staré formy
5. Poezie jižní aristokracie II (shi) - nové formy a nová témata
6. Zlatý věk čínské poezie a básnictví na dvoře císaře Xuanzonga - pětislabičná báseň
7. Tu Fu - básník přelomového období
8. Han Yu - plné rozvinutí žánru shi ve "středním" tangském období
9. Bo Juyi - návrat "hlasu lidu"
10. Hanshan - buddhistický primitivismus
11. Li He - čínská "dekadence" I
12. Li Shangyin - čínská "dekadence" II
13. Píseň ci - nová forma a její proměny
Předmět systematicky podává přehled básnických forem středověké poezie (fu, shi, píseň ci) se zvláštním zřetelem ke dvěma vzájemně propojeným tématům: 1) vývoj básnických forem a žánrů, 2) vztah básnick é výpovědi a světa
(autobiografičnost, respektive fiktivnost poezie, lyrický princip čínské poezie, charakteristické pojetí básně jako spojení objektivní reality a subjektivního prožitku, pro který čínská kritika užívá pojmy jingjie a yijing). Tato témata jsou pojednána v perspektivě historického vývoje a proměnlivosti svého smyslu. Uvedené tematické zaměření také vyžaduje, aby se přednáška věnovala i různým aspektům existence básnického díla v čínském středověku, včetně společenského pozadí a společenské funkce básnické tvorby a měnícího se pojetí autora a publika.
Předmět je pojat primárně literárně-historicky a věnuje pozornost stěžejním dílům tvůrců, kteří zásadním způsobem ovlivnili podobu čínské poezie. Jeho součástí jsou také základní teze čínského literárního myšlení s důrazem na proměňující se pojetí povahy tvorby a uplatnění básnického díla ve společenském kontextu, i s přesahem k obecnějším otázkám literární teorie. Předmět je úzce propojen se seminářem ke klasické čínské literatuře.